Jordi Salvador i Duch

Candidat núm. 1 al Congrés per Tarragona

Nascut el 1964 a Barcelona. Resideix a Tarragona. - Independent -

Vaig néixer a Barcelona el 23 de juliol de 1964, però els meu pares es van traslladar per feina a Tarragona quan jo tenia sis anys. L'any 1971, vam anar a viure a Torreforta, un dels barris obrers més grans de la ciutat. Diuen que la infància i l'adolescència marquen l'origen i és així. És en aquest barri on faig els meus amics de tota la vida, on s'afermen els meus valors més arrelats per tradició familiar republicana, d'esquerres i de família treballadora i on des d'aleshores sempre he participat de manera activa en la defensa dels drets socials i els drets nacionals. De fet, la tornada a les comarques tarragonines és una tornada a les arrels, ja que els meus avis per part de mare són de la Conca de Barberà, d'on van marxar en l'èxode rural de la primera meitat del s. XX, a Barcelona, a guanyar-se la vida.

Avui visc a Tarragona ciutat, la meva ciutat i la ciutat que estimo, la ciutat on he estudiat (Magisteri, Geografia i Història), la ciutat on m'he doctorat en Antropologia Social i Cultural (la meva passió!), la ciutat on he treballat com a docent i la ciutat en la qual m'he implicat des de sempre en la defensa dels drets sociolaborals i nacionals, amb una mirada sempre internacionalista i de classe treballadora. Millorar el meu entorn i, alhora, millorar el món des dels interessos de les classes treballadores i des de la creença en una Catalunya lliure i de la unió fraternal entre pobles lliures ha estat sempre la meva prioritat.

Els meus estudis i la meva professió sempre han anat en paral·lel a la participació en ONG, associacions culturals, sindicalisme i moviment obrer (he estat secretari general de la UGT de les comarques tarragonines des de 2008 fins a 2015), publicació d'articles arreu dels mitjans de les nostres comarques... i en la política de partit, ara com a independent a ERC. Vaig ser escollit diputat per la demarcació de Tarragona i ara torno a repetir com a candidat al Congrés. Per què? Perquè penso que avui ERC és la millor eina per defensar els interessos dels aturats, els assalariats, els autònoms, les petites i mitjanes empreses, etc. Esquerra Republicana és la millor manera de defensar la democràcia, la sobirania del poble de Catalunya, sempre des de la solidaritat amb la resta de les classes treballadores de l'Estat i del món, i des de l'internacionalisme.

““No hi ha cap vot més útil, fidel i coherent en la democràcia real que el vot a ERC, cap.””